Триває передвиборчий проект Zruchno.Travel, в рамках якого портал готує серію інтерв’ю із кандидатами у Президенти про те, яким вони бачать туристичне майбутнє України.
Асоціація індустрії гостинності України (АІГУ) разом із Національним туристичним порталом Zruchno.Travel звернулися до виборчих штабів та кожного кандидата особисто з проханням відповісти на кілька запитань, відповіді на які розкриють їхнє бачення подальшого розвитку галузі туризму в Україні. Публікуємо відповіді лідера Руху “Справедливість” Валентина Наливайченка, колишнього голови СБУ.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
– Як ви оцінюєте поточний стан і перспективи розвитку внутрішнього та в’їзного туризму в Україні?
– Вважаю, що наша туристична індустрія реалізовує свої можливості хіба що на третину, а перспективи цієї галузі є і чималі. Наша країна, справді, унікальна. У нас цікава історія, багата культура, різноманітні традиції та обряди, у нас гостинні та доброзичливі люди! Нам є що показати і що розповісти світу! Я вже не говорю про справді вигідне географічне розташування, клімат, природні рекреаційні ресурси.
– Що найбільше заважає розвитку внутрішнього туризму в Україні та як це подолати?
– Насамперед те, що не дає розвиватися і всій країні, – це масштабна корупція. Доріг у районах і селах немає, бо гроші розікрали ще в Києві, готелів чи інших туристичних об’єктів нема, бо за оформлення тих чи інших паперів чиновники різного калібру вимагають величезні хабарі. Бюрократичні перепони, витягування грошей, непосильне податкове навантаження. І так, на жаль, всюди.
Впевнений, знищивши корупцію, ми докорінно змінимо ситуацію. Будуть і відремонтовані дороги, і розвинена туристична інфраструктура, і створені довідково-інформаційні центри. І тоді, я переконаний, українці із задоволенням подорожуватимуть своєю країною.
Фото: wikipedia.org/Atieox
– Які об’єкти історико-культурної спадщини України найбільше потребують порятунку і де взяти на це кошти?
– Кожен регіон України багатий на історичні, архітектурні та природні пам’ятки. І майже всі вони, на жаль, перебувають у занедбаному стані, що, звичайно ж, не сприяє потоку туристів.
Наведу приклад: Кам’яна Могила у Запорізькій області – унікальна пам’ятка, де виявили тисячі рідкісних наскальних зображень, які дають нам уяву про медицину, сільське господарство тих часів та багато іншого. Ми маємо цим не тільки пишатися, а й дати можливість іншим побачити, доторкнутися до цієї прадавньої спадщини.
Але ж ви спочатку спробуйте доїхати до тієї Кам’яної Могили! Це ще те випробування. Дороги немає, я вже не говорю про готелі та іншу туристичну інфраструктуру. Немає фінансування для дослідницьких центрів, тобто всього того, що складає сучасний туризм.
Де взяти гроші? Відповідь проста – нехай влада припинить грабувати країну та виводити з країни мільярди в офшори.
Давно настав час через закон про децентралізацію дати об’єднаним територіальним громадам в кожному місті чи селі самостійно управляти надрами, землями і, головне, бюджетами. Тоді будуть і дороги зроблені, і пам’ятки доглянуті, будуть і туристи, а це надходження до бюджету, робочі місця, інвестиції.
Корупція і байдужість центральної влади, а також перешкоджання місцевим громадам на власний розсуд розпоряджатися наявними у них ресурсами є серйозною перешкодою і для туризму, і для нормального життя по всій країні.
– Які ще інфраструктурні проекти могли б посприяти розвитку туризму в Україні?
– Першочергово треба розвивати транспортну інфраструктуру, логістику, бо як, наприклад, зараз швидко дістатися із Києва до Луцька? Це жах – 5-6 годин розбитими дорогами. Літака немає. Уявіть – столиця не зв’язана авіасполученням із обласним центром!
Переконаний, відновлення транспортної інфраструктури для України – це відновлення країни.
Наступний важливий напрям – рекламний, інформаційно-просвітницький. Треба активно представляти Україну на міжнародних туристичних форумах, конференціях, виставках, а також популяризувати регіони всередині країни, бо насправді українці мало що знають про інші області, міста та села. Більше знають про Туреччину чи Єгипет. А от того, що і в Україні є чимало цікавого, корисного і красивого, не знають. І це прикро.
– Чому в Україні повільно розвивається внутрішнє авіаційне транспортне сполучення і як його пришвидшити?
– Нам потрібна національна програма розвитку українських аеропортів. Потрібно відремонтувати злітно-посадкові смуги, модернізувати будівлі аеропортів, налагодити транспортне сполучення між аеропортами та населеними пунктами, потрібно спростити законодавство для залучення і створення національних авіакомпаній. Посилення конкуренції на ринку призведе до зниження вартості квитків.
Країна у нас велика, відстані серйозні. Розвиваючи авіаперевезення, ми насправді “зшиємо” країну, нашу територію. А українці та й іноземні громадяни отримають можливість швидше і зручніше пересуватися Україною.
Фото: facebook.com/airportkiev
– Якою має бути транспортна стратегія України у галузі пасажирських перевезень?
– Стратегічна мета всередині країни проста – формування прозорого та конкурентного транспортного ринку, щоб кожен громадянин міг вільно, швидко і безпечно пересуватися Україною, а в ідеалі мав вибір – літак, автобус, потяг чи авто (за бажанням велосипед).
А загалом Україна завдяки своєму вигідному географічному розташуванню має всі шанси стати частиною транспортної та інфраструктурної мережі Європи, потужним міжнародним хабом. Все в руках влади.
– Яких принципових змін потребує туристичне законодавство України?
– Туризм – перспективна галузь економіки, тому законодавство має бути якомога чітким та простим, воно має допомагати, стимулювати розвиток туристичної індустрії, сприяти залученню інвестицій. Отримання всіх дозвільних документів, ліцензій теж має бути максимально прозорим та спрощеним. Варто подумати про податкові канікули, пільгові режими оподаткування, дешеві кредити для відкриття власної справи чи міні-бізнесу у сфері туризму. Усе це ще й стимулюватиме розвиток малого і середнього підприємництва в Україні.
– Чи доцільне створення центрального органу виконавчої влади, що регулюватиме питання туризму?
– Вважаю, що це було б раціонально з огляду на потенціал та перспективи розвитку туристичної галузі України.