Цього року в Тернополі реконструюють Привокзальний майдан. Тернопільська міськрада замовила ескізну пропозицію в архітектора Івана Кіпіша, який розповів про проект «Хмарочосу».
Основні планувальні рішення розробляла команда Кіпіша у співавторстві з Іваном Кучмою. Наступні два етапи – власне проекту та робочої документації – передадуть іншій організації.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Привокзальний майдан Тернополя у 2015 році за Google Street View
Головним завданням було забезпечити прямий доступ пішоходів та велосипедистів із головного входу вокзалу до вулиці Чорновола. Зараз аби потрапити на цю вулицю, слід подолати кілька наземних переходів.
Рух транспорту організовано колами праворуч і ліворуч. Вони дозволяють утворити між ними «розвантажувальний майданчик» – місце скупчення людей перед входом, аби пасажир мав простір зорієнтуватися.
Схема: ФОП Іван Кіпіш
Ліворуч передбачено майданчик для зупинки автомобілів у режимі kiss and ride – швидко висадити пасажира та поїхати. Поряд – стоянка таксі та місця для екскурсійних автобусів. З словами Кіпіша, на практиці автобуси не стоятимуть там цілодобово, тож там також паркуватимуться таксі.
Праворуч – автомобільна парковка на 40-60 паркомісць. Зупинку громадського транспорту розташовано вже поза Привокзальним майданом, на вулиці Богдана Хмельницького.
Візуалізація: ФОП Іван Кіпіш
Радіус кола також дозволяє рух вантажівок – зокрема, для обслуговування поштового віділення.
Однією з вимог було впорядкування МАФів. Існуючі буде демонтовано, натомість торговельні точки об’єднають в одну групу.
Візуалізація: ФОП Іван Кіпіш
Іван Кіпіш підкреслив, що цей проект некоректно порівнювати з реконструкцією Двірцевої площі перед залізничним вокзалом Львова – адже в Тернополі значно менший масштаб як фінансування, так і самої площі ділянки.
Тернопільська міська рада повідомила, що на реконструкцію Привокзального майдану виділено 4 мільйони гривень. Для порівняння, на реконструкцію Двірцевої площі Львів передбачив 58 мільйонів гривень лише цього року, а загальна вартість робіт сягне 165 мільйонів.
Зокрема, тому в Тернополі довелося відмовитися від ідеї підземного паркінгу. Та окрім браку фінансування, зазначив Кіпіш, у міськраді зважили на психологічний чинник – не вірять, що можуть примусово загнати місцевих автомобілістів під землю.