В Україні вже з наступного році поліція отримає право посиленого контролю за “єврономерами”. Зупинити і оштрафувати зможуть навіть за водіння нерозмитненого авто. Паралельно з цим вводять драконівські штрафи за порушення митного законодавства — до 370 тис. грн. На такі новини вже відреагували українці, які купили нерозмитнені авто і, порушуючи закон, користуються ними більше за встановлений законом термін. Так, до 1 року керувати машиною можуть лише “нерезиденти”, тобто іноземці.
Зараз намагаються всіляко позбутися “євроблях”. Деякі авто просто залишають за кордоном, в найближчих населених пунктах. Інші ж намагаються продати машини задешево.
Перегляньте також:
- «Євробляхерів» масово почали штрафувати на 170 тисяч грн
- У Тернополі на зупинці покинули автівку на «євробляхах»
OBOZREVATEL з’ясував, як українці позбуваються авто без реєстрації і чому не можна купувати “євробляху”.
“У мене їх чотири, от і продаю”
Ринок нелегальних поставок “єврономерів” руйнується. Зараз із перегонниками, які з величезними націнками продають куплені в Литві і Польщі машини, конкурують їхні ж клієнти. Українці намагаються позбутися “покупки”, щоб потім не платити штрафи. Віддати машину на утилізацію не можна, для цього треба бути її легальним власником. Тому проблему у вигляді машини на єврономерах “продають”.
По телефону ми назвалися зацікавленим покупцем. Водій пояснив —машина оформлена на жителя Фінляндії, який в Україні не буває. Але при цьому нібито він може легко підписати генеральну довіреність. Тоді автомобілем можна буде користуватися без розмитнення. При цьому продавець замовчує про драконівські штрафи і перспективу арешту та вилучення такого авто.
Житель Івано-Франківської області Євген за автомобіль Mazda 2004 року випуску також просить $300. За його словами, він “купив собі нову машину” і тому вирішив “позбутися старої”.
“Нормальна ціна! Просто хочу швидше продати, у мене в гаражі місця мало, а на вулиці зараз залишати не можна”, — пояснює чоловік. Водночас юрист Олександр Плахотник впевнений — подібні угоди нелегальні. Продати машину може тільки її власник. А в обох випадках це іноземці (фізичні або юридичні особи).
Українець, який погодиться на подібну угоду, фактично купить за $300 право користуватися чужим авто і будь-якої миті може попастися поліції і заплатити величезні штрафи. Так, за перший раз водій (не власник) нерозмитненого авто має заплатити штраф у 8,5 тис. грн, а за другий — 17 тис. грн. А це вдвічі більше, ніж вартість авто.
Купувати вже пригнані автомобілі на “єврономерах” в Україні для того, щоб розмитнити їх, не вигідно. Навіть якщо “власник” такої машини може зв’язатися з реальним власником і переконати його підписати договір купівлі-продажу, все одно доведеться виїздити з України, знімати авто з місця його реєстрації.
Крім того, перші 90 днів діє пільгова ставка акцизного податку. Якщо “вписатися” в ці терміни, то акциз треба буде сплатити зі знижкою в 50%. Заощадити можна буде до 1000 євро. Наприклад, якщо купити за 2 тис. євро 14-річний автомобіль з об’ємом бензинового двигуна 2000 куб. см, при розмитненні протягом перших трьох місяців загальна вартість авто з усіма платежами складе 3,5 тис. євро. Якщо ж “запізнитися”, то сума зросте до понад 4,4 тис. євро.
У словацькому селі Вубля, яке розташоване неподалік від кордону з Україною, просто неба виявлено більше сотні старих автомобілів з іноземною реєстрацією. До цього самі українці на кордоні зізнавалися: їдуть, щоб залишити свої “євробляхи” за кордоном.
За інформацією організації “АвтоЄвроСила”, в Україні перебуває 2 млн авто на єврономерах. При цьому населення Литви, де зареєстрована левова частка “блях”, складає близько 2,8 млн осіб. Якщо всі “єврономери” повернути до країни реєстрації, у влади можуть виникнути величезні проблеми з тим, куди подіти і як переробляти такі авто.