Останнім часом питання вступу на заочну форму навчання стає все більш актуальним, адже це дозволяє поєднувати роботу та навчання. Проте, в університетах студентів вдосталь, що на стаціонарній формі, що на заочній. Які переваги заочного навчання, яку форму навчання цього річ оберуть абітурієнти? Що думають батьки школярів стосовно системи освіти в Україні? І як це пояснюють в університетах.
З кожним роком кількість студентів-заочників збільшується. Серед абітурієнтів набирає популярності заочна форма навчання, а дехто зі стаціонару переводиться на заочне.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Анна Валова – студентка-журналіст ТНПУ ім. В. Гнатюка говорить:
«Поступивши на 1 курс денного стаціонару на кафедру журналістики у ТНПУ ім. В. Гнатюка, я майже одразу розпочала працювати. Думала, що легко буде справлятися… та не так то і було! Почали з’являтися перші проблеми, бо встигати усе важко, не люблю робити щось аби як. Тому була зацікавлена у гарних балах з предметах та і певних успіхах на роботі . Зваживши усі за та проти другий курс я розпочала вже на заочній формі навчання та з новою стабільною роботою, на якій одразу попередила про дві сесії у рік. Тепер поєднувати це стало легше, адже на навчання у мене вже спеціально відведений час, ідентично з роботою.
Щодо знань: існує стереотип, що заочне відділення для тих, хто просто хоче мати освіту для галочки. Скажу так: « Не погоджуюся!!!». Чому? Та тому, що навпаки почала більше цікавитися професією. У мене є всього 6 тижнів у рік для того, аби освоїти те, що тягнулося протягом 9-ти місяців. Цікавість до навчання тільки розвивається, а не навпаки затуплюється через монотонність розлогість + на заочній формі навчання я зрозуміла одну річ: « Ти маєш бути зацікавленим у тому, щоб усе здати з першого разу, адже шансу на перездачу не буде – тебе вже чекають на роботі» . Ось моя мотивація до успішного навчання!»
Чи є різниця у дипломах, які видають студентам-заочникам і чи є різниця у програмі, яку виконують викладачі. Розповіла заступник декана факультету філології і журналістики ТНПУ ім. В. Гнатюка Синоруб Галина Петрівна.
«Навчальна програма, яка виконується студентами на заочній формі навчання однакова, питання лише в кількості годин. На відміну від стаціонару, 1/4 від аудиторних годин на заочній формі навчання дається більше на самостійне опрацювання, оскільки триває навчання 3 тижні в семестр.
Диплом студента-заочника відрізняється лише тим, що у ньому зазначається форма навчання: заочна чи денна».
Мирослава Муквич – ведуча ранкового шоу «Файний ранок» поділилася своїм досвідом, як їй вдається поєднувати роботу і навчання.
– Коли мене тільки запросили на роботу, і подумати не могла, що колись, окрім навчання, зумію ще й працювати. Всю себе віддавала теоретичній журналістиці: підготовка до пар, вивчення відповідної літератури і опанування опосередкованих дисциплін. Однак, як виявилося, працювати і вчитися – цілком реально. Головне – це зуміти налагодити відповідний контакт із викладачами. Знайти оптимальну для обох систему співпраці. Часом домовляємося віртуально – в соціальних мережах. Варто лише виконати деякі завдання і надіслати їх викладачу. Дуже рада, що більшість з них намагається ввійти у твоє становище і допомогти, чим можуть.
Яку форму навчання цьогоріч будуть обирати абітурієнти?
Анастасія Крицька – одинадцятикласниця ТЗОШ №26: «Вже вирішила для себе, що оберу заочну форму навчання, бо хочу розвиватися і досягати успіху в моделінгу. Тим більше зараз заочна форма навчання набрала ще більшої популярності. »
А от батьки дітей, які вчаться ще в школі думають про перспективу отримання вищої освіти закордоном, адже система навчання в Україні бажає бути кращою.
«Неодноразово задумувалася над тим, чи варто після закінчення школи вступати у вищий навчальний заклад в Україні. Як на мене, скоріше ні, аніж так!
Оскільки наша система освіти побудована так, що ми вчимо багато того, що не стосується вибраної спеціалізації», – зазначила мама семикласника Наталія Радковська.
Дев’ятикласниця ТЗОШ №18, Діана Рочняк ділиться своїм вибором в навчанні:
«Зараз я навчаюся в 9 класі і постало питання продовження навчання, чи залишатися до 11 класу, чи йти навчатися в коледж і я вирішила, що буду закінчувати 11 класів. Таке рішення прийняла не через те, що буде випускний бал, а тому що ніяк не можу вирішити, яку обрати професію, адже це важливе рішення».
Однозначно є професії, які я неможливо опанувати на заочній формі навчання. Є можливість навчатися й закордоном. Окрім того денна форму навчання ніхто не відміняв. Вибір за вами!
Підготувала Тетяна Шило