Громада Тернополя зможе ефективніше впливати на формування міського бюджету на наступний рік. Виконавчий комітет затвердив спеціальне Положення про бюджетні слухання. Такого документу з описом процедури не має ще жодне місто України.
Про це йшлося на брифінгу «Бюджетні слухання: можливості для громадян впливати на формування міського бюджету Тернополя», 29 листопада у Тернопільському прес-клубі.
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Проект Положення про проведення Бюджетних слухань щодо обговорення проекту міського бюджету Тернополя ініціювали та розробили представники ГО «Експертно-аналітична група «Акцент» в рамках Дорожньої карти Тернополя, яку реалізовує Коаліція ГО «Тернопільський центр реформ». Після робочих зустрічей, зауважень міської ради, змін до проекту Положення, було напрацьовано документ, який і затвердив виконавчий комітет.
– Одним з інструментів, який дає можливість простому громадянину прямо впливати на бюджетну політику, є інструмент бюджетних слухань, – каже Богдан Малиняк, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів імені С.І. Юрія (ТНЕУ), голова ГО “ЕАГ “Акцент”. – В Тернополі він передбачений Статутом територіальної громади. Процедура бюджетних слухань і її рішення носять дорадчий характер.
Не всі пропозиції громадськості до проекту Положення міськрада затвердила. Це, на думку експертів ЕАГ «Акцент», створює певні ризики під час проведення бюджетних слухань. Зокрема, щодо оцінки якості бюджету експертами та часових рамок.
У міській раді запевняють, що проект бюджету і так проходить процедуру розгляду експертами. Адже при органі місцевого самоврядування працюють експертні ради.
– Всі проекти бюджету обов’язково виносяться на розгляд експертної ради з питань економіки і бюджету, – каже Мар’яна Зварич, начальниця Відділу зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації Тернопільської міської ради. – Відповідно, виконавчий комітет вирішив не дублювати функції.
Щодо терміну проведення громадських слухань, Мар’яна Зварич посилається на те, що законодавством не передбачено, в який часовий проміжок це відбувається.
– З метою оптимізації часу, впродовж десяти днів повинні відбутися бюджетні слухання. Зараз тільки затвердили державний бюджет, відповідно мають пройти всі процедури. Ми вітаємо активність громадського сектору і теж дуже раді, що розробили це Положення. Воно дійсно стало чітко виписаним механізмом проведення бюджетних слухань у Тернополі, – каже Мар’яна Зварич.
Василь Томчишин, модератор брифінгу, співголова Ради Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ», голова ГО Центр громадського моніторингу та аналітики, закликав представників бізнесу, активних тернополян, які розбираються, або хочуть зрозуміти, що ж таке міський бюджет і як він формується, брати активну участь в бюджетних слуханнях, висловлювати власну позицію. Він висловив сподівання, що під час організації бюджетних слухань міською радою, будуть враховані побажання експертів ГО “ЕАГ “Акцент”, щоб уникнути будь-яких ризиків.
Довідка: прес-реліз підготовлений Коаліцією ГО «Тернопільський центр реформ» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійсніюється Pact в Україні. Зміст прес-релізу є винятковою відповідальністю Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ» i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.