Більше, ніж у два рази, зріс обсяг фінансування ремонту доріг на Тернопільщині цього року. Так, у 2017 році в області відремонтовали доріг на 682,5 млн. грн., а вже в 2018-му ця сума складає 1 599,6 млн. грн. Таких масштабних ремонтів дорожнього покриття в області не проводилося понад 20 років.
Що і де відремонтували
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
У рамках проекту GO Highway, мета якого з’єднати порти Чорного моря із західним кордоном з Євросоюзом, на Тернопільщині повністю відремонтовані дві магістралі – частина траси М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська та траса М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (у межах нашої області це дорога Тернопіль – Підволочиськ).
«Якщо колись відстань у 128 км між Тернополем і Львовом водії долали за 3,5 години, то зараз це можна зробити за 1,5 години, Я пам’ятаю, в якому стані була ця дорога, колись багато їздив нею. З роками вона ставала все гіршою, і гіршою. А тепер ми з’єднали Львів і Тернопіль прекрасною дорогою, надалі завдання з’єднати ці міста з Чорним морем, а Чорне море – із західним кордоном і Євросоюзом», – зазначив під відкриття відремонтованої дороги Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.
Читайте також
Загалом, у Тернопільській області у 2017 році вдалося відремонтувати 76 км автошляхів.
Завершено поточний середній ремонт М-09 Тернопіль–Львів-Рава–Руська (відремонтовано 17,2 км), М-19 Доманове (на Брест) — Ковель — Чернівці — Тереблече (на Бухарест) ( 11 км) . Також відремонтовано проїзну частину дороги Р-41 (обхід м.Тернопіль) (14,5 км), яку вперше оновили за 30 років.
З кожним роком – більше відремонтованих доріг
Погані дороги – спадщина, яку отримав теперішній Уряд. Недофінансування галузі і використання корупційних схем привели до того, що станом на 2016 рік понад 90% із них були визнані такими, що не відповідають нормам.
Саме тому теперішнім Урядом у 2016 році було запущено масштабний ремонт доріг по всій країні. 900 км доріг відновлено у 2016 році. У 2017 – 2100 км. Це – своєрідний рекорд, стільки кілометрів дорожнього покриття не ремонтували за рік з 2005 року! Вже цього року буде відновлено близько 4000 км доріг.
Як повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, у 2017 році відремонтовано більше доріг, ніж у рекордному 2011 році, напередодні Євро-2012. Тепер стратегія Уряду – якісно ремонтувати кожного року все більше доріг і протягом найближчих 5 років відремонтувати близько 20 тис. км автошляхів та з’єднати якісними дорогами усі обласні центри.
У 2019 році планують виділити на ремонт доріг в Україні 55 млрд. грн. Це на дев’ять мільярдів гривень більше, ніж цьогоріч. 17 млрд грн. – на ремонт місцевих доріг. Цього року ця цифра становить 47 млн. грн., з них 11,5 передано в регіони на ремонт місцевих доріг.
Читайте також
Звідки ресурси на ремонти
Важливо розуміти, звідки взялися кошти на ремонт доріг. У першому півріччі 2016 року було розблоковано рахунку Автодору і проведено ключові тендери. Додаткові ресурси на ремонт доріг отримали громади завдяки реформі децентралізації, а також створення Дорожнього фонду, який забезпечує гарантоване фінансування українських доріг. Саме через нього передаються кошти на місця – в обласні державні адміністрації.
Ні! – ямковому ремонту
Як показує практика, ямкові ремонти – аварійні ремонти. Це не ремонт, а лише аварійна ліквідація ямковості для забезпечення проїзду по дорогах. Він допустимий як тимчасовий крайній захід. Тому частина стратегії Уряду – поступова відмова від таких «ремонтів». Для прикладу, у 2017 році завдяки «ямковому ремонту» було забезпечено проїзд по 40 000 км автошляхів. Однак тих ресурсів вистачило б на середній ремонт 10-15 км доріг в кожній області.
Головне – якість
Став суворішим і контроль якості відремонтованих доріг. Якщо під час перевірки експертиза встановить, що ремонт проведено неякісно, за цей ремонт українці не будуть платити. Стали жорсткішими і вимоги до підрядників – тепер за всіма контрактами на середній ремонт – гарантія не менше 5 років, на капітальний – не менше 10 років.
Новий механізм розподілу коштів
Сьогодні є зміни, яких очікували на місцях роками. Ресурс розподілу коштів змінено, відтепер не потрібно випрошувати кошти на ремонт доріг, їх розподіл не відбуватиметься в «ручному режимі». Місцева влада може сама визначати, які дороги потрібно ремонтувати в першу чергу. Ресурси є: 11,5 млрд грн. виділено на ремонт місцевих доріг цього року, а у 2019 році цю цифру планують збільшити до 17 млрд. грн.
З 2018 року сфера відповідальності Укравтодору – лише ремонт і утримання доріг тільки державного значення. За ремонт доріг місцевого значення відповідає місцева влада. Однак додаткові ресурси – більша відповідальність. Кошти є, тому ремонтуйте дороги вчасно та якісно.