Цей автопробіг здійснюється за маршрутом Гребенне – Львів – Тернопіль – Кам’янець-Подільський – Заліщики – Жовква і хоч в маршруті Теребовля не зазначена, але гості завітали до Теребовлянського замку й цікавилися його історією, містом взагалі.
Міжнародне ралі ретро-автомобілів «Слідами героїв трилогії» організований міжнародним клубом CAAR (Клуб антикварних автомобілів та ралі). Якої ж трилогії виникає питання?
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Даний маршрут популярний у Польщі, якраз пролягає українськими землями, описаними в трилогії Генрика Сенкевича (повне ім’я Генрик Адам Александр Піус Сенкевич, пол. Henryk Adam Aleksander Pius Sienkiewicz; 5 травня 1846; польський прозаїк білорусько-татарського походження. Автор низки оповідань і романів, зокрема, «Хрестоносці» 1897–1900. Лауреат Нобелівської премії з літератури 1905 року) «Вогнем і мечем».
Детально маршрут описаний на сторінці. Серед учасників ралі – поляки, німці, голандці. Вони запланували відвідати замки у Львові, Кременеці, Збаражі, а далі шляхувати через Тернопіль – Сатанів – Теребовлю – Скала-Подільську – Хотин. Проведуть вони й круїз по Дністру із Заліщиків (в роки Другої Світової війни місце евакуації до Румунії), відвідають Бучач та Золочів.
Як розповів теребовлянець, який закоханий в ретро-авто, а також у все цікаве на світі, Ярослав Ярошевський: «У ралі беруть участь близько 40 автомобілів, серед яких Citroen, Peugeot, Mercedes-Benz, BMW, VW, Jaguar, Porsche, Volvo, Opel. Та були і екзотичні для нас британські Triumph, німецька IFA, Opel початку 1930-их років, американський Cadillac DeVille, французьке «гидке каченя» Citroen 2CV, французька «Побєда» Peugeot 203 та інші».
Також Ярослав проводив для мешканців міста пряму відео трансляцію події та дав коротку характеристику деяких найцікавіших на його думку давніх авто з фотографіями:
Французьке «гидке каченя» Citroen 2CV (2CV – «де шво» – дві кінські сили)- справжній французький народний автомобіль, котрий посадив французів за кермо. Випускався в багатьох країнах з 1948 до 1990 року. Випущено майже 4000000 авто, а з модифікаціями більше 8000000.
Британський Triumph-TR6 1968-1976 років. Автівка британської марки Triumph, яка припинила випуск автомобілів в 1984 році, і зараз таку назву мають тільки відомі мотоцикли. Ця модель експортувалась в Європу і практично не продавалась у Британії. Тираж меше 10000. До сьогодні дожило менше 3500 екземплярів.
IFA F9 – компактний автомобіль, що випускався в Східній Німеччині в 1949-1956. Випуск цих автівок почався на заводі в Цвіккау, де раніше робили легендарні Horch. Під маркою IFA випущено всього дві моделі легкових автомобілів – F8 та F9. У виробництві моделі F9 широко застосовували пластмасу. Потім виробництво цієї моделі перенесли на колишній завод BMW в Ейзенах, де згодом почали випускати автівки під маркою Wartburg.
Wartburg 312 Camping – фактично наступник автомобіля IFA-F9. На фото версія 312 Camping – чотиридверний універсал. Українцям більше відомі дешеві склопластикові Вартбурги пізніших моделей. Випуск Вартбургів припинився в 1991 році, після об’єднання Німеччин, а на цьому заводі тепер випускають Opel Vectra.
Citroën Traction Avant (Citroën 11CV) – один з перших передньопривідних серійних автомобілів з несучим кузовом 1934-1957 років. Для того часу це була дуже смілива модель, багата на різні нововведення. І навіть зараз ця модель притягує погляди людей і у її зовнішньому вигляді цікава кожна деталь».
Та всі авто, учасники пробігу, надзвичайно цікаві й кожне з них має свою історію. Все ж повернімося до Теребовлі. Гостям проводилася екскурсія Теребовлянським замком екскурсоводом Теребовлянського відділу НЗ «Замки Тернопілля» Тарасом Бабієм. Так, зокрема, поляки дивувалися, що колись їхні земляки вносили вагомі вклади у розбудову, відбудову міста, замку. Одна з гостей, полячка, навіть зацікавилася будівлею у підніжжі замку, де зараз мешкає родина добродіїв Волошинів, які під час ремонту фасаду залишили в стінах подекуди старі польські цеглини. А взагалі ця будівля з 1891 року і красується на багатьох давніх фото. За Польщі до 1939 року тут був заклад, давня назва якого просвічується польською мовою: «Ресторація пана Камінського. Холодні та гарячі закуски».
На закінчення слід сказати, що багатьом теребовлянцям дуже шкода, що не вдалося побачити все на власні очі, адже ніхто й ніде про дану акцію не оголошував і спостерігали незвичне видовище лише випадкові перехожі.
Віктор Аверкієв