Хронічні черги на українсько-польському кордоні вже давно стали причиною невдоволення багатьох мандрівників. Серед причин такого явища називають повільну роботу прикордонних та митних служб обох країн, нестабільність роботи їхніх систем, велику кількість «євроблях» та «човників», а також недостатню кількість пунктів пропуску на кордоні між Польщею та Україною.
За даними українських прикордонників, час очікування на пункті пропуску Шегині-Медика для вантажівок у лютому становив у середньому дві години. Однак водії стверджують, що простоювали в чергах на кордоні від 5-ти до 12-ти годин, а то й довше. З легковими автомобілями ситуація буцімто була значно кращою – в лютому через українські Шегині за годину пропускали від 30 до 50 автівок.
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Українська редакція німецького видання Deutsche Welle вирішила провести своє дослідження цього питання.
«Необхідно змінити в першу чергу митні процедури, пришвидшити обробку паспортів… Ніхто не хоче скоро працювати. Ні одна сторона, ні інша» – говорить львів’янин Андрій, який вирушив у подорож до Польщі разом із знімальною групою DW.
Кілометрові черги на кордоні утворюються практично щодня. Здебільшого ввечері з боку Польщі. Причин таких затримок багато. Одна з них – так звані «євробляхи». Такі машини дуже затягують роботу пунктів пропуску. Поляки навіть звертались до Верховної Ради України з проханням вирішити проблему з їхнім розмитненням, але …
Читайте також: Поляки масово реєструють автомобілі для українців. У рекордсмена понад 3000 авто
Інші мандрівники очікують на повернення Tax Free, а це теж затяжна процедура. Хоча пришвидшити її можна, зареєструвавши документи на сайті польської митниці.
Крім того, багато водіїв сплять прямо в автомобілях. Здебільшого це підприємці, які чекають коли сплине доба після їхнього перетину кордону. Адже з січня цього року діють нові правила ввезення товарів в Україну – вони можуть завезти товар з Європи вартістю до 500 євро без розмитнення лише через 24 години після виїзду.
Нагадаємо, запровадження змін до податкового кодексу стало причиною того, що мешканці прикордонних районів Львівській та Волинській областях неодноразово перекривали дороги поблизу пунктів пропуску.
Проте не лише це є причиною утворення автомобільних черг з «човників» на польській стороні.
«Вдень «погана» зміна на українському кордоні. Тут чекають нічної зміни. Після восьмої тільки будуть починати їхати», – розповідає один з водіїв, який стояв у черзі перед пунктом пропуску «Медика».
На зворотній дорозі знімальна група пересвідчилась у правдивості таких слів. Ввечері черги на кордоні лише зросли.
В таких випадках, радимо аналізувати ситуацію за допомогою співставлення інформації з різних джерел. Зокрема необхідно перевіряти черги за допомогою камер на кордоні, порівнювати зображення з даними про кількість авто перед пунктами пропуску та орієнтовним часом очікування на перетин кордону та оперативно приймати рішення про зміну (по можливості) пункту перетину кордону. Детальніше про це читайте у статті «Що зробити перед поїздкою, щоб не стояти у черзі на кордоні».
Як зазначається у сюжеті, після запровадження безвізу зросла кількість охочих подорожувати до Європи. Тож необхідність проведення глобальних змін у питаннях полегшення перетину кордону лише загострилась. Одним із варіантів є збільшення кількості пунктів пропуску через кордон між Україною та Польщею.
Зауважимо, що у багатьох випадках мандрівка до Польщі може бути більш комфортна та швидша, якщо скористатись послугами автобусів або швидкісних потягів. У цьому вам допоможе розклад руху потягів з України до Польщі.