З 1 січня 2018 року в Україні запрацюють нові норми щодо імпорту товарів з Європейського Союзу, в тому числі на автомобілі. Ці зміни передбачені в межах Угоди про вільну торгівлю.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Міністерство економіки і торгівлі опублікувало таблицю, де йдеться про ставки ввізного мита України, в тому числі розмитнення автомобілів.
Скільки платимо тепер
Зараз українці, що купили автівку з ЄС, повинні сплачувати такі стягнення:
Акцизний збір. Розмір мита залежить від віку, типу палива, об’єму двигуна ТЗ.
Додаткові умови передбачені для людей, що купили вживане авто. З 1 серпня 2016 року в Україні почав діяти закон 3251, що знизив акциз на вживані авто від 2 до 28 разів. Для цього автівка повинна відповідати стандарту «Євро-5»(тобто бути не старшим 2010 року). Також авто не можна привозити з РФ та для бізнес-цілей. Можна купувати одну машину на рік.
В такому випадку акцизний збір становить:
– До 1л – 0,102 євро за кубічний сантиметр (раніше 1,09-1,44 євро залежно від року випуску)
– 1-1,5 л – 0,063 євро (раніше 1,37-1,76 євро)
– 1.5-2.2 л – 0,267 євро (раніше 1,64-2,44 євро)
– 2.2-3 л – 0,276 євро (раніше 2,21-4,99 євро)
– понад 3 л – 2.2 євро (раніше 3,33-4,99 євро)
ПДВ. 20% від суми митної вартості, ввізного мита та акцизного податку.
Збір до Пенсійного фонду. Це одноразовий внесок, який сплачується з вартості авто з врахуванням ПДВ, акцизу та ввізного мита. Якщо авто куплене в автосалоні, воно відповідно розмитнене, тому збір у ПФ вираховується лише від вартості автівки.
Розмір збору залежить від прожиткового мінімуму на момент сплати та групи, до якої належить автівка (залежно від ціни автовласник платить до ПФ 3-5% вартості).
Транспортний податок складає 25.000 грн на рік. Щоправда, такий чекає лише на власників легковиків з двигуном понад 3 літрів не старше 5 років чекає.
Ввізне мито. Що зміниться з 1 січня
У 2018 році ставки ввізного мита для нових легкових автомобілів походженням із країн Євросоюзу встановлюються в такому обсязі:
Бензинові:
– з робочим об’ємом не більше 1000 см3 – 6,3% від митної вартості (в 2017 в межах ПВЗВТ було 7,5%);
– з робочим об’ємом понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3 – 7,3% від митної вартості (було 8,2%);
– з робочим об’ємом понад 1500 см3, але не більше 2 200 см3- 5% від митної вартості (було 7,5%);
– з робочим об’ємом більше 2 200 см3, але не більше 3000 см3 – 5% від митної вартості (було 7,5%);
– з робочим об’ємом понад 3000 см3 – 5% від митної вартості (було теж 5%).
Дизельні:
– з робочим об’ємом циліндрів двигуна не більш як 1500 см3 – 7,3% від митної вартості (було 8,2%);
– з робочим об’ємом понад 1500 см3, але не більше 2500 см3 – 7,3% від митної вартості (було 7,5-8,2%);
– з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 2500 см3 – 6,3% від митної вартості (було 7,5-8,2%).
Електрокари
Для власників транспортних засобів, оснащених винятково електричними двигунами (одним або декількома), мито буде нульовим.
Згідно з Угодою про зону вільної торгівлі України та ЄС, ставки повинні повністю “обнулитися” після закінчення 7-річного перехідного періоду.
Винятком є автомобілі з об’ємом двигуна понад 1000 см3, але не більше 1500 см3 – на ці авто перехідний період встановлений на 10 років.
Чи справді подешевшають іномарки
Зміни стосуються як нових, так і вживаних автомобілів з Європи, уточнює на своїй Facebook-сторінціОлег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. Щоправда, ставки для вживаних машин подекуди різняться (в межах 2%).
“Для цього треба надати сертифікат походження на митниці. Багато людей, які купують авто в ЄС або не знають цього чи не витрачають час на отримання сертифіката в ЄС і потім на митниці їм оформляють мито за повною ставкою 10%”, – пояснює експерт.
Нові авто з паливними двигунами значно доступнішими поки не стануть, адже потрібно сплачувати акциз, ПДВ та збір до Пенсійного фонду.
Тим паче, що зараз в ЄС виробників таких авто зобов’язують дотримуватися вищих екологічних стандартів, тож ціна на них зростає.
Скоріш за все, в фаворі українців залишаться вживані автівки. За даними ДФС, у січні-жовтні 2017 року обсяги митних оформлень вживаних авто в Україні виросли в 6 разів.
Нагадуємо, в червні Рада перенесла запровадження екологічного стандарту “Євро-6” для автомобілів на 2020 рік, тому ще два роки українці зможуть завозити вживані європейські автівки не старіші 2010 року випуску. Тож, ймовірно, пік продажів припаде на кінець 2019 року, адже тоді буде найнижча ціна.
За три квартали 2017 року в Україну завезли 110 тис. легкових авто й витратили $1,5 млрд. На машини з пробігом витратили $346 млн (купили 49 тис. шт).