Через брак учнів у Тернопільській області триває робота над створенням опорних шкіл. Станом на 1 вересня таких закладів в області буде 20. Протягом двох років закуплено 48 шкільних автобусів, які забезпечують до них доїзд. Зараз управління освіти має розробити маршрути та схеми довозу. Ці напрямки стануть пріоритетними у плані ремонту, – повідомляє «Номер один».
– У Тернопільській області з 821 навчального закладу 240 є малокомплектними. Як би мені не доводили думку, що немає школи – немає села, на даний час цей вислів є хибним. Малокомплектна школа не дає якісної освіти, яка необхідна сьогоденню. Наші навчальні заклади не для того, щоб працевлаштовувати педагогічних працівників, а для надання дітям якісної освіти. В першу чергу ми маємо лобіювати дітей, – зазначає зазначає начальник управління освіти та науки ТОДА Ольга Хома.
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Вартість навчання однієї дитини в такій школі становить 60 тис. грн. у рік при передбачених державою 9,6 тис. грн. При цьому вони не дають необхідної підготовки. Свідченням цього є олімпіади та контрольні зрізи. Кращі результати показують учні великих шкіл, запевняють в управлінні освіти.
Цього року в області планують ліквідувати одну школу першого ступеня. Причина банальна – немає дітей. Четвертий клас випустили, а в перший не подано жодної заяви. Ще вісім навчальних закладів буде понижено у ступені. Частину через те, що упродовж кількох років там немає учнів 10-11 класів. Решта – тому що загальна наповнюваність школи становить менше 25 учнів. При цьому в закладі 36 працюючих. Таку ситуацію в управлінні називають абсурдною, а діяльність – безгосподарною. Тут дотримуються думки, що вчитель, який працює з великою кількістю дітей, має отримувати достойну заробітну плату. Їх потрібно стимулювати, в тому числі преміями. Натомість у галузі не вистачає коштів, тому що вони розпорошені на малокомплектні заклади, де педагоги мають таку ж зарплату, як їхні колеги. Однак одні навчають 10 дітей, інші – понад сотню.