VII засідання Ради туристичних міст і регіонів України відбулося 27-28 липня у нашій області, у якому взяли участь заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Михайло Тітарчук, директор департаменту туризму та курортів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Іван Ліптуга, голова Тернопільської ОДА Степан Барна, голова Тернопільської обласної ради Віктор Овчарук, Туристична Асоціація Тернопілля та віце-президент Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Тарас Демкура.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Рада туристичних міст і регіонів є постійно діючим консультативно-дорадчим органом Мінекономрозвитку, який збирається на регулярній основі по черзі в різних містах України. Основне завдання Ради – розробка стратегії і підготовка пропозицій та рекомендацій щодо формування та підвищення ефективності державної політики у сфері туризму і курортів, а також її практична реалізація на регіональному та місцевому рівнях. Протягом двох днів на Тернопільщині Рада туристичних міст та регіонів України розглядала важливі для нашої області питання. Також були обговорені напрямки, які дадуть можливість відновити туристичну інфраструктуру області. Власне, Тернопільщина в цьому плані унікальна, адже цього року на розвиток туризму з обласного бюджету виділи 1 млн. 400 тис. грн.
Як зазначив під час засідання Ради заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Михайло Тітарчук, сьогодні важливо те, що уряд визнав розвиток туризму пріоритетним, бо це і додана вартість, і нові робочі місця, й економіка та її розвиток. Водночас, туризм – це не лише готелі та ресторани, це, перш за все, дороги, аеропорти й сфера, яка дозволяє державі розвиватися.
«Основне в Україні – це єдність і те, що вона багатогранна та багатокультурна. І таким важливим прикладом є Тернопілля. Адже ваш край унікальний своєю історією, культурою, природою, ландшафтом та колоритом. І коли весь цей алгоритм складений – то система працює. Потрібно лише робити промоцію, й важливо, що є люди, які піклуються про туристичну сферу. Тим паче, що потенціал у нас великий і ми маємо, що показати як собі, так світу», – наголосив Михайло Тітарчук.
Голова Тернопільської ОДА Степан Барна підкреслив, що Тернопільщина – це край, де знаходиться найбільша кількість замків України. А вони, власне, є свідченням цілої історії багатьох народів – поляків, угорців, євреїв, вірмен тощо.
«Два ключових напрямки, в яких ми працюємо – це ландшафтний та паломницький туризм. На Тернопільщині є п’ята частина всіх пам’яток природи, що є в Україні. Це, насамперед, печери, водоспади і, звичайно ж, Дністровський каньйон. Щодо паломницького туризму, то на Тернопіллі є дві найбільші духовні святині – Почаївська Лавра та Марійський духовний центр «Зарваниця». Щороку ці святині відвідують щонайменше один мільйон прочан. Саме тому, наше завдання – демонструвати та популяризувати культурну та історичну спадщину. Й, відтак, у політиці Тернопільської обласної державної адміністрації розвиток туризму є однією з невід’ємних складових», – акцентував очільник області.
Туризм є найголоснішим рупором, який можна використовувати для того, щоб звернути увагу на країну в цілому. На цьому наголосив директор департаменту туризму та курортів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Іван Ліптуга під час участі у сьомому засіданні Ради туристичних міст і регіонів України, яке цього разу проходить на Тернопільщині.
«Кожен регіон, кожне місто має свої особливості, але, потрібно працювати над тим, щоб про ці переваги знали ще й за межами цього регіону. Власне, для таких цілей є брендування, що дає розуміння основних цінностей, які потрібно донести до світу. Й тому брендинг міст – це один із найважливіших інструментів маркетингу територій. Зокрема, у нас створюється мережа від національного до регіонального, місцевого та дистанційного туризмів. Щодо останнього, то, наприклад, Буковель, є яскравим взірцем брендування, де вже бренд працює на даний комплекс, і відповідно приносить прибутки», – зауважив Іван Ліптуга.
Під час сьомого засідання Ради туристичних міст та регіонів України, що цього разу відбувається на Тернопільщині, презентували проект з QR-кодуванням туристичних об’єктів всієї області. У рамках проекту було виготовлено 100 табличок для їх розміщення на найпопулярніших туристичних об’єктах.
Зокрема, як розповів головний спеціаліст відділу туризму Тернопільської ОДА Ростислав Яцків, проект з QR-кодування реалізували в рамках виконання Програми розвитку туризму в Тернопільській області на 2016-2020 роки. Його мета – покращити туристичну інфраструктуру.
Цікавим був виступ голови громадського об’єднання «Туристична асоціація Тернопілля» Наталії Волощук під час засідання Ради туристичних міст та регіонів України. Вона поділилася досвідом роботи, презентувала проекти громадського об’єднання та рекомендувала, що потрібно покращити для розвитку туристичної галузі в регіоні та в Україні в цілому!
Тернопільський клуб старожитніх авто «Ретро-кортеж» гідно представив наш край на цьому заході. Гості мали можливість насолодитися маршрутом Тернопіль-Збараж, а також оглянути туристичні принади Джуринського водоспаду, Червоногородського замку, відвідали печери «Вертебу», «Кришталеву» та «Оптимістичну». Також сплавилися на понтонах по Дністровському каньйоні, а наприкінці відвідали етно-галерею «Спадок»!
«Дякую заступнику Міністра економічного розвитку і торгівлі Михайлу Тітарчуку, директору департаменту туризму і курортів Івану Ліптузі, голові Тернопільської ОДА Степану Барні, голові Тернопільської обласної ради Віктору Овчаруку та голові громадського об’єднання «Туристична асоціація Тернопілля» Наталії Волощук за активне просування туристичного потенціалу нашого краю. Також велика подяка начальнику відділу туризму Тернопільської ОДА Назару Яворському за організацію засідання та цікаву програму», – зазначив Тарас Демкура.