Чи раціонально використовують гроші на освіту в Тернополі і чи якісно працюють педагоги? Факти від громадських активістів

У Тернопільському прес-клубі провели круглий стіл на тему «Проблеми освіти Тернополя: питання-відповіді».  

Зокрема, представники громадської організації «Центр громадського контролю «Дій!» частково дослідили розвиток освітньої сфери у місті на основі даних, які отримали на власні запити до фінансового управління та  управління освіти Тернопільської міської ради. За результатами цих  досліджень, до керівництва освітньої сфери Тернополя, активісти поставили ряд запитань:

Перше запитання стосувалось того, чому школам і дитсадкам  Тернополя виділяють суми, які суттєво відрізняються одна від одної.

«Чому протягом 2009-2016 років школі №8 спрямували понад 2 млн.грн.  тоді, які деякі інші заклади отримали лише кілька десятків тисяч гривень», – поцікавився координатор ГО «Центру громадського контролю «Дій!» у Тернополі Василь Томчишин.

На це начальник управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк відповіла, що школа №8 у Пронятині одна із найстаріших і потребувала чимало коштів на заміну системи опалення, також там становили спортивний майданчик, але такі ж майданчики встановили і в інших навчальних закладах міста.

Також Василь Томчишин поцікавився, чому більшість шкіл Тернополя досі не обладнані системою протипожежного захисту.

Ольга Похиляк відповіла, що у сфері освіти бракує коштів і їх зазвичай спрямовують на інші потреби навчальних закладів, проте, планується, що незабаром фінансування на облаштування у навчальних закладах Тернополя системи протипожежного захисту – таки буде.

Читайте також

У Тернополі не найбільша корупція у порівнянні з іншими містами України

А ще Василь Томчишин порушив питання вартості встановлення спортивних майданчиків біля шкіл: «З особами, які займаються встановленням спортивних майданчиків  в інших містах ми підрахували, що вартість спортивного майданчика для однієї з тернопільських шкіл становить не 1 млн. 250 грн., як платять місцевій фірмі, а 1 мільйон». – На що Ольга Похиляк відповіла, що вартість залежить від того, хто виграв тендер на проведення робіт.

Під час круглого столу порушили і питання місця школярів та їх  батьків у навчальному процесі. Координатор правоосвітнього напрямку ГО «Молодіжний центр розвитку «Міст» Мар’яна Гевко зауважила, що сьогодні педагоги не намагаються налагодити діалог з учнями та не враховують думки школярів щодо життя навчального закладу, а з батьками учителі зустрічаються здебільшого, щоб попросити фінансової допомоги для навчального закладу.

«Зазвичай педагог, а тим паче директор школи, сьогодні ставлять себе значно вище, за учня і тому вони не можуть спілкуватися так, як би це мало бути, по-дружньому. Крім того, учні мали б брати активну участь у шкільному самоврядуванні та спільно з педагогічним колективом вирішувати різноманітні питання закладу, проте, насправді дітей ніхто не слухає, педагоги усе вирішують самі, не враховуючи думки своїх вихованців. А ще, чомусь учителі сьогодні зовсім не повідомляють про факти насильства серед школярів та у сім’ях учнів, хоча вони із перших людей, яким про це стає відомо», – зазначає Мар’яна Гевко.

Учасники круглого столу зауважували, що сучасним педагогам варто змінювати підхід до своєї роботи і змінювати стиль спілкування зі школярами.

Останні новини: