Які зміни можуть чекати тернопільських водіїв у разі прийняття нового законопроекту?

У Верховній Раді зареєстрували Законопроект №5184 «Про дорожній рух і його безпеку». Наразі документ перебуває на опрацюванні у профільних комітетах. Якщо депутати його ухвалять коли він стане Законом, то здавати на права українці будуть по-новому – відповідно директив ЄС.

Запропоновані у законопроекті зміни найперше стосуються здачі тестів, адже наразі в екзаменаційних квитках чимало питань поставлені так, що екзаменованим легко помилитися, наприклад: хто почне рух другим, виберіть тільки правильні (неправильні) відповіді на питання…  Крім того, у білетах питання загальні для всіх категорій транспорту. Але ж водій може вчиняти або ж ні – тільки одну дію і, скажімо, водію легкового автомобіля не треба вирішувати за водія автобуса, трамвая, велосипедиста і машину «пожежної» який маневр робити. Водію треба знати тільки власні дії. Ото ж, зміст тесту планують розділити для різних категорій транспорту.

Теоретичні тести проводитимуть у Центрах тестування, потрібно буде дати відповіді на тестові питання в режимі реального часу (он-лайн), які формуються на сайті Державного реєстру безпеки дорожнього руху. Екзаменаційне місце буде обладнане відеокамерами, записи з яких зберігатимуть 3 роки. Підходити та розмовляти з екзаменованими, торкатися до предметів управління комп’ютером іншим присутнім,  а також використовувати будь-які допоміжні пристрої (смартфони, планшети, навушники «блютуз» тощо) буде заборонено.

Тест матиме 30-50 – залежно від категорії транспортного засобу. Допускається не більше як 10% помилок, а якщо проводить «доздачу» на категорію вище, то тест буде з додатковими питаннями, що стосуються нової категорії. Якщо одночасно екзаменований хоче отримати кілька категорій, то тест формують за вимогами найвищої з категорій.

Теоретичний тест для всіх категорій транспортних засобів повинен містити такі питання:

Теоретичний тест для водіїв транспортних засобів категорій АМ, А1, А2, А і В1 (мототранспорт та мікролітражні автомобілі) повинен додатково включати такі питання:

Читайте також

У центрі Львова мікроавтобус насмерть переїхав паркувальника (Фото)
У Тернополі змінилася система прийому візових анкет

Теоретичний тест для водіїв транспортних засобів категорій C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 і D1E повинен додатково включати такі питання:

Водіїв транспортних засобів категорій C, CE, D і DE додатково перевірятимуть на знання загальної будови і принципів дії двигунів внутрішнього згоряння, паливної системи, електрообладнання, системи запалювання, трансмісії (зчеплення, коробка передач і т.д.); застосування рідин (наприклад, моторного масла, охолоджувальної і гальмівної рідини, рідини для омивання скла); масла і антифризи; загальна будова, правила демонтажу і монтажу, використання шин, догляд за ними; основні види гальмівних систем, загальна будова, принцип роботи, використання і щоденне обслуговування гальмівних пристроїв, регуляторів швидкості, а також використання антиблокувальної гальмівної системи; основні види зчіпних пристроїв, загальна будова, принцип роботи, використання і їх щоденне обслуговування (тільки категорії CE, DE), методи визначення причин несправностей; профілактичне технічне обслуговування ТЗ і необхідний поточний ремонт; відповідальність водія при отриманні, перевезення та доставки товарів відповідно до погоджених умов (тільки категорії C, CE).

Теоретичні тести щодо дорожнього перевезення небезпечних вантажів та великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом окремо визначає та затверджує Національне бюро.

Уже після того, як склав теоретичний тест – екзаменований отримує статус «кандидат у водії» і може перейти до практичного навчання водінню.

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60111

Також мова іде про те, що водії здаватимуть іспити кожні 5-15 років, залежно від категорії транспорту з метою періодичної перевірки знань та навичок.

Останні новини: