У 2016-ому році дорожники області здійснили справжній прорив в обсягу ремонту автошляхів Тернопілля. Виконані за рік роботи перевищують аналогічні показники попередньої п’ятирічки, однак у планах на 2017-ий ще вищі показники. Про це розмовляємо з начальником Служби автомобільних доріг Тернопільської області Богданом Юликом.
— Богдане Івановичу, 2016-ий на Тернопіллі став справді рекордним за протяжністю відремонтованих доріг…
Перегляньте також:
- У Підгайцях зловмисники вкрали туї біля кладовища
- Як виключатимуть світло на Тернопільщині 23 листопада
— Насамперед наголошу, що у 2016-ому ми виконали обсяг робіт у кілька разів більший від попередніх. Так, наприклад, ми замінили верхній шар дорожнього покриття загальною протяжністю 88 км, тоді як у 2015-ому обсяг таких робіт складав лише 12 км, а в 2014-ому — 10 км. Тобто, як бачимо, прогрес просто вражаючий.
Якщо вимірювати роботи в реалізованих коштах, то Тернопілля на ремонти доріг отримало цьогоріч близько 300 млн. грн. Ще рік тому ніхто навіть мріяти не міг про такі кошти, і це дозволило нам у 2016-ому здійснити капітальні та ямкові роботи у справді рекордних обсягах.
— Які ділянки автошляхів вдалося відремонтувати?
— Виділю лише основні напрямки. Отож, ми виконали ремонт 10-кілометрової ділянки на в’їзді до Тернополя з боку Дубна і Кременця та 6-кілометрової ділянки дороги Броди — Тернопіль. Відремонтували 5-кілометрову ділянку дороги Львів — Тернопіль, об’їзну Козови, а також дві ділянки поблизу Копичинців, важливу дорогу Збараж — Підволочиськ та 3-кілометровий відтинок дороги в напрямку на Київ через Ланівці.
— Рік, що минає, був особливий реалізацією реформи децентралізації і співпрацею автодорожників з новоствореними територіальними громадами…
— Приклад такої співпраці з дорожниками продемонструвала Байковецька громада. Завдяки спільній роботі ми фактично цілковито відремонтували дорогу до Ігровиці та Дубівців. Загальна вартість робіт склала 10 млн. грн., причому понад 6 млн. грн. виділила Байковецька громада, а ще ми понад 3 млн. грн. роботи дофінансували з Держбюджету України. На умовах аналогічного співфінансування також виконували роботи у Шумському та Підволочиському районах.
Нині вже маємо звернення керівників кількох громад щодо співпраці в 2017 р., чекаємо, що кошти на ці роботи також закладуть до Держбюджету. Безумовно, пріоритет у ремонті місцевих доріг надаватимуть саме цим громадам.
— Під час нещодавнього візиту до Тернопільської області президент Петро Порошенко пообіцяв, що наступного року на дороги області виділять близько півмільярда гривень. Проанонсуйте куди саме заплановано витратити ці кошти.
— Очікуємо, що кошти виділять найперше на наші стратегічні напрямки. Цьогоріч Служба автодоріг презентувала транспортний проект розвитку області. Маємо на увазі пріоритетні автошляхи: Тернопіль — Кременець, Львів — Тернопіль та дорога на Івано-Франківськ.
Чого хочемо досягти? Найперше, щоб туристи, які їдуть відпочивати на Буковель, не робили зайвий “гак” через Львів, а заїхали через Дубно до нас: спочатку, наприклад, до Почаївської лаври, Зарваниці, а вже потім вирушали до Карпат. Обидві святині, як-то кажуть, по дорозі, а економія шляху порівняно з маршрутом, який пропонує Львівська область, — близько 67 кілометрів. Тому для нас дуже важливо реалізувати цей проект.
Інший стратегічний напрямок для нас — через Вінницьку, Хмельницьку області, потім Тернопільщину і до кордону з Європейським Союзом. Це найкоротший шлях до Європи з південних портів, причому економія шляху — близько 697 км.
Ця мапа розвитку автошляхів уже попередньо узгоджена “Укравтодором”, і, гадаємо, що наступного року в області вже не буде локальних ремонтів доріг, а кошти будуть закумульовані для вирішення стратегічних завдань.
— А чи вдалося завершити ремонт дороги Тернопіль — Львів, кошти на який надійшли вже пізньої осені?
— Так, на жаль, кошти на цей ремонт надійшли наприкінці жовтня, але нам все одно вдалося відремонтувати 5-кілометрову ділянку. Роботи ускладнювалися поганими погодними умовами, довелося “лапати” по одному-два дні без дощу, потім був усім відомий снігопад, тому не все вдалося виконати, як планували. Та, сподіваюся, як я вже сказав, що дорога Львів — Тернопіль буде серед пріоритетних і на наступний рік, отож ми всі роботи завершимо.
— А загалом як оцінюєте роботу Служби в 2016-ому році?
— Гадаю, що з поставленими завданнями Служба впоралася. З наших досягнень відзначу створення фахового проектного відділу, завдяки роботі якого ми вже зекономили близько мільйона гривень державних коштів, адже виконуємо проектні роботи самі і не замовляємо їх у комерційних структур. Причому відділ уже працює над залученням грантових коштів закордонних інституцій і, гадаю, невдовзі буде ставити перед собою значно ширші завдання.