Це історія не просто про нові можливості, які відкрила перед громадами децентралізація. Це історія про те як громада виключно своїми силами збудувала важливий інфраструктурний об’єкт. Ця історія, яка почалася при Президентові Ющенку і завершилася, коли країну очолював Віктор Янукович.
Олег Кохман, тодішній сільський голова Великих Гаїв в 2008 році вирішив збудувати в селі сучасний дитячий садок. П’ять років, вісім мільйонів гривень і в 2013 році освітній заклад «Країна дитинства» урочисто відкрили. Сучасна двоповерхова будівля розрахована на 115 дітей, 6 вікових груп.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Читайте також
З наповнюваністю на початках були проблеми. Мешканці неохоче віддавали дітей в садок. Вдома – це вдома, пояснювали вони. Але хороші умови в «Країні дитинства» і близькість Тернополя до тепер вже центру громади зіграли свою роль. Батьки віддавали дітей в садок і могли спокійно їхати на роботу в місто. Зараз в «Країні дитинства» навчається 165 дошкільнят при нормативі 115 і в більшості з них батько чи мама, а то й обоє працюють в Тернополі.
«Після того як ми збудували і запустили цей садок, в селі навіть більше народжувати стали. – Напівжартома каже голова громади Олег Кохман. – Не розрахували трохи. Розширятися треба. У нас вже на 40 дітей більше, аніж мало б бути за планом. Тому в ближчий рік-два вирішимо питання із землею і будемо думати над будівництвом ще одного корпусу».
І якщо в 2008 розпочати будівництво дитячого садка власними силами було не реально, то децентралізація все змінила. Бюджет Великих Гаїв на 2017 рік – 60 мільйонів. Це в 7 разів більше, аніж було утворення громади. Також в рамках децентралізації є можливість брати участь в конкурсі проектів від Державного фонду регіонального розвитку. Тому зараз добудова закладу власними силами – цілком посильне завдання для Великих Гаїв.
Історія з дитячим садком, який відкритий ще до початку децентралізації є важливою саме для новостворених громад. Такі освітні заклади, куди батьки можуть віддати дитину на виховання, а самі їздити на роботу у прилегле місто, виконують важливу соціальну функцію. Вони зменшують відтік мешканців громади. Адже ті, маючи змогу поєднувати добре оплачувану роботу і виховання дитини, оберуть для проживання передмістя, а люди – це головний ресурс, за який треба боротися.